Centrum korporacyjne sektora B2
Sektory biznesowe Night City obejmują przemysł wytwórczy, handel międzynarodowy, usługi informacyjne, technologie elektroniczne, usługi bezpieczeństwa i tak dalej. Podczas gdy miasta takie jak Tokio, Nowy Jork czy Singapur zostały opanowane przez korporacje w 2000 roku, Night City jest jedynym miastem na świecie zbudowanym przez korporacje. Do budowy miasta przyczyniły się jedne z największych megakorporacji na świecie, a wiele z nich znajduje się w Centrum Korporacyjnym.
Jak każda nowoczesna metropolia, Night City jest w ciągłym ruchu. Przez lata większość dzielnic przechodzi przez kręty cykl, na przemian zmieniający się w modę i ruinę. Ale jeden jest wyjątkiem. To wszystko to zadbane place i rzeźbiona architektura. Na chodnikach nie ma pęknięć, latarnie zawsze działają, a w pobliżu zawsze jest policjant, jeśli go potrzebujesz, chociaż może nie pobierać pensji z ratusza. Z tych szerokich, uporządkowanych ulic wznoszą się drapacze chmur, wzniosłe i pogodne nad chaosem, który panuje na większości parteru miejskiego, wbijając sztylet przez szary smog powyżej.

Znani mieszkańcy
Yoru Tomobiki
nadzoruje kontrakty bezpieczeństwa Korporacji Arasaka w obszarze Night City. Ponieważ jest osobiście odpowiedzialny za powodzenie i utrzymanie tych kontraktów, Tomobiki dokłada wszelkich starań, aby żołnierze i sprzęt w jego instalacjach były zawsze w najlepszej formie. Regularnie przeprowadza inspekcje z zaskoczenia i bezlitośnie ćwiczy swoich ludzi. Każdy żołnierz przyłapany na nygustwie jest zwalniany. Fanatyzm Tomobiki rozciąga się na wendety. Kiedy bezpieczeństwo zostaje naruszone w miejscu chronionym kontraktem Arasaka pod jego dowództwem. Tomobiki często zbiera drużynę czarnych operacji i osobiście poprowadzi ją na misję znalezienia i zabicia przestępców. Jest w tym całkiem niezły, ponieważ kieruje również czarnymi operacjami Night City w Korporacji Arasaka. Niebezpieczny człowiek, z którego można zrobić sobie wroga.
Dr. Jasmine Lai Ket
genialna studentka z niespokojnej części świata, Lin "Jasmine" Lai Ket uciekła z ogarniętej wojną południowo-wschodniej Azji i swojej rodzinnej Tajlandii do Niemiec, gdzie studiowała inżynierię komputerową i kognitywistykę komputerową. W wieku 26 lat Lai Ket uzyskała tytuł doktora i została uznana za jedną z najjaśniejszych młodych gwiazd na świecie w dziedzinie inżynierii sztucznej inteligencji. EBM złapała ją, gdy wkroczyła na rynek, oferując jej nieograniczone fundusze i zasoby oraz swobodę w prowadzeniu swoich badań w dowolny sposób ... pod warunkiem, że wszystkie jej badania i rozwój pozostaną własnością EBM. Lai Ket się zgodziła i od tamtej pory pracuje w swoich laboratoriach w Night City EBM Tower, dokonując kilku przełomowych zmian. Umiejętności Jasmine Lai Ket wzbudziły zazdrość kilku innych korporacji, a w ciągu kilku lat pracy w EBM podjęto na niej nie mniej niż osiem prób ekstrakcji. Oprócz tego, że jest niezwykle inteligentna, Jasmine jest również niezwykle piękna i istnieje ryzyko, że niektóre próby ekstrakcji były motywowane czymś więcej niż tylko jej potencjałem badawczym. W rezultacie znajduje się pod dyskretną całodobową strażą trzech rotujących drużyn komandosów EBM.
William Joseph Brentwood
to sympatyczny dyrektor zarządzający biurem Petrochem's Night City z siedzibą w Dallas ... przędzarz dobrych historii i opowieści o awanturniczej młodzieży z Teksasu. Za tak znaną, darmową zewnętrzną powierzchnią kryje się bezwzględny, ambitny dyrektor, który nie dba o to, kogo ścina w drodze na szczyt, o ile nie szkodzi swojemu wizerunkowi publicznemu. Mówi się, że Brentwood ma palce w wielu ciastach, w tym w polityce lokalnej i krajowej. Jego styl życia nie jest obcy do skandalu. Jest ulubionym celem szantażystów i reporterów śledczych, ale wiele osób próbujących go zmusić lub ujawnić jego bardziej podejrzaną stronę, znalazło się twarzą w dół w porcie lub całkowicie zniknęło.
Michiko Arasaka
Michiko Arasaka to najmłodsza córka Kei Arasaki. Jest szefem Frakcji Księżniczek Korporacji Arasaka. Została obywatelką USA i sojusznikiem rządu USA. W czasie gdy wychodzi na miasto, jest eskortowana przez ochroniarza Kenichi Zaburo.
Fiona Hayes
tam, gdzie znajdzie się skandal, korupcję można być całkiem pewnym, że będzie gwiazda Net 54, Fiona Hayes. Ma w zwyczaju pojawiać się tam, gdzie jest zdecydowanie niechciana, zwykle w towarzystwie starannie dobranej, doświadczonej ekipy filmowej i zestawu trudnych pytań. Jej dochodzenia ujawniły przestępstwa polityczne i korporacyjne, skandale i spiski. Wiele niegdyś potężnych osób żyje w więzieniu lub na emeryturze, z powodu śledztwa Fiony Hayes. Naturalnie, dziennikarskie wyczyny Fiony uczyniły ją naznaczoną kobietą i czasami żyje jak uciekinier przez miesiące, aby uniknąć zamachu na cele jej śledztwa. Pojawi się dopiero wtedy, gdy jej raport będzie kompletny, a dowody solidne, co pozwoli jej założyć ekipę filmową w miłym i publicznym miejscu. Nawet jeśli jedyną odpowiedzią jest „brak komentarza”, raport, który rejestruje, zwykle wystarcza, aby doprowadzić sprawy do końca. Jej obecnym celem jest Billy Joe Brentwood i nie sądzę, że on o tym nie wie.
Yamiko Kuramoto
starzejąca się, zamożna wdowa córka rodziny Kuramoto prowadzi Kuramoto Galleries of Night City.
Willie Maxwell
jest korporacyjnym „niewolnikiem płacowym”, który jest również jednym z najlepszych netrunnerów w mieście. Pracuje dla korporacji, aby uzyskać czas netto. Jeśli się skontaktujesz, pomoże, o ile obecny projekt jest „legalny”.
Clive Richards
pracuje dla firmy z limuzynami. W tylnej części swojego samochodu miał wielu pasażerów o dużej mocy i słyszał więcej niż tylko sporą część plotek
Lisa Parker
jest jedną z wielu "kurierów cateringu" w Centrum Korporacyjnym, która zarabia na życie dostarczając obiady pracownikom korporacji, zbyt zajęta, by wyjść na ulicę. Mając swój dowód osobisty, może ominąć ochronę holu dowolnego korpusu, który „subskrybuje” jej usługi.
Mina Steward
jest sekretarką w jednej z dużych korporacji. Śpi też ze swoim szefem; dyrektor wykonawczy V.P. Jeśli wycieknie jakaś informacja(wybór Refs), a on się dowie, będzie potrzebować ochrony.

Korporacje
Korporacje (Megakorporacje lub MegaCorps) to gigantyczne, międzynarodowe firmy, które dominują w krajobrazie Cyberpunka. Mogą to być zarówno zwykłe korporacje medialne, jak i światowe firmy zajmujące się bezpieczeństwem, jedyne, o czym musisz pamiętać, to to, że zabiją każdego, kto stanie im na drodze. Korporacje na tym świecie są często postrzegane jako niezależne narody, które wykorzystują swoją moc do zmiany otaczającego ich świata.
W świecie Cyberpunka korporacje są jedną z najważniejszych rzeczy w życiu codziennym. Podobnie jak prawdziwe korporacje XXI wieku, są to światowe konglomeraty, które działają 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, kupując, sprzedając lub świadcząc usługi wielu osobom na całym świecie. Korporacje i ich członkowie dążą do władzy i wpływów za pomocą wszelkich niezbędnych środków. Kultura biznesowa „bezwzględnej” nie jest już metaforą, ponieważ szantaż, wymuszenia, przekupstwo, porwania, szpiegostwo i zabójstwa stały się powszechne w świecie białych kołnierzyków. Małe korporacje zazwyczaj działają ponad prawo, podczas gdy korporacje odnoszące naprawdę sukcesy to prawo.
W mrocznym i niebezpiecznym świecie Cyberpunka korporacje działają bardziej jak małe narody niż firmy. Dyrektorzy generalni są bardziej jak monarchowie, którzy utrzymują władzę tak długo, jak mogą i wykorzystują firmę do wykonywania swoich poleceń. Skandale są odrzucane na bok, a kula szybko radzi sobie z chwytami za władzę. Młodsi członkowie muszą cały czas uważać na swoje plecy, pracownicy niższego szczebla tylko drażnią szansę na swoją pracę, a pracownicy wyższego szczebla chcą trzymać się swoich z zabójczą siłą.
Struktura korporacji
Struktura władzy korporacji jest zwykle tak skonfigurowana, że dyrektor generalny lub prezes znajduje się na szczycie "łańcucha pokarmowego". Pod nimi jest morze kadry kierowniczej średniego i wysokiego szczebla, walczących o szansę awansu. Młodsze kadry kierownicze to tak zwani yuppie, którzy mają więcej pieniędzy niż rozsądku, zazwyczaj prowadzą mniejsze projekty, takie jak wyłudzenie mniejszego rywala lub szpiegostwo korporacyjne. Nad nimi są menedżerowie, którzy nadzorują cały dział. Tutaj zaczynają się główne walki w korporacjach, a brudne sztuczki, nepotyzm i nieuczciwość są głównym czynnikiem wpływającym na awans na wyższy poziom. Na tym poziomie widać wiceprezesów, których rola polega głównie na codziennym prowadzeniu firmy. Ponad nimi znajduje się kierownictwo wyższego szczebla, dyrektor generalny, dyrektor operacyjny, dyrektor finansowy, itp. Założyciele, właściciele, główni interesariusze czasami stanowią ten szczebel firmy, ale jest bardziej prawdopodobne, że są oni obecni w zarządzie. To są ci z prawdziwą mocą i zawsze podróżują w ciężkiej, uzbrojonej obecności.
Historia korporacji
Burmistrzowie i gubernatorzy marionetek zostali wybrani na urzędy, a lokalne prawa zostały utworzone na korzyść korporacji. Miasta takie jak San Diego, Filadelfia, Belfast, Singapur, Hiroszima i Jokohama są nadzorowane przez Korporację Arasaka, nie przyjmują pieniędzy za swoje honorarium, ale raczej wpływy i władzę w tych miastach. W przypadku Night City całe miasto było finansowane przez korporacje, aby mogły one mieć kawałek ziemi, którą mogli nazwać własnym, i działać bezkarnie, rozpoczęła się późniejsza masowa prywatyzacja tego, co było przedsiębiorstwem publicznym w tych miastach bezsilne, żeby to zatrzymać. Miejsce takie jak Night City jest całkowicie pod kontrolą Arasaki, ponieważ wykorzystali to na swoją korzyść. Korporacje pragnące władzy, zasobów i kapitału nie poprzestały na prostych operacjach specjalnych wykonywanych przez tajnych agentów. Korporacje będą finansować wojny na pełną skalę przeciwko sobie, aby osiągnąć swoje ambitne cele.
Rozwój nowych technologii i sytuacja na świecie w latach dziewięćdziesiątych sprawiły, że okres po katastrofie był kluczowym czasem dla rozwoju nowych firm. Kapitał wysokiego ryzyka był rzadki w następstwie wstrząsów gospodarczych, ale wokół było wystarczająco dużo inwestorów, którzy przetrwali upadek, a nawet wykorzystali go na swoją korzyść, aby wpompować fundusze w kilka obiecujących, nowo powstających gałęzi przemysłu, takich jak cybertechnologia, biotechnologia, niezależne kontrakty wojskowe, sztucznej inteligencji i technologii sieciowych i tak dalej. Ogólne zamieszanie gospodarcze lat 1994-2016 nasiliło się, gdy te nowe firmy połączyły się i próbowały ustanowić przyczółki i zająć swoje roszczenia w nowym porządku świata.
Rodzaje korporacji
MediaCorps - media i wiadomości
„MediaCorps” to gigantyczne konglomeraty, które kontrolują fale radiowe na całym świecie. Składają się z tysięcy nadawców wiadomości, studiów rozrywkowych i wydawców. Zapewniają, że tylko właściwe wiadomości trafiają na antenę. Wielu analityków podejrzewa, że niektóre z większych „MediaCorps” mają głębokie powiązania z rządami na całym świecie, a jeśli nie, to tylko kwestia czasu, zanim to zrobią.
- Network News 54 - USA - NN54 to całodobowy serwis informacyjny w całych Stanach Zjednoczonych, który przejął kontrolę nad kilkoma mniejszymi sieciami kablowymi i był pionierem w rozwoju kilku nowych technologii nadawczych i produkcyjnych na małą skalę.
- Nippon Network - Japonia - NN to całodobowy serwis informacyjny w całej Japonii, który ma wiele filii medialnych, które nabył poprzez wykupienie zbankrutowanych studiów rozrywkowych.
- Diverse Media Systems - USA - DMS to 24-godzinny serwis informacyjny, drugi co do wielkości w Stanach Zjednoczonych, ustępując tylko NN54. DMS był zaangażowany w joint venture w celu stworzenia i dystrybucji pierwszych Braindances.
- World News Service - UK - WNS to serwis informacyjny działający na całym świecie z siedzibą w Londynie. WNS ma oko na świat w każdy możliwy sposób. Gazety i stacje informacyjne na całym świecie płacą duże kwoty za otrzymywanie artykułów WNS za pośrednictwem sieci WorldSat.
AgriCorps - rolnictwo
Wiele „AgriCorps” zaczęło się od mniejszych gospodarstw rodzinnych, które mogły posiadać kilka akrów ziemi uprawnej, niezbyt imponującą liczbę zwierząt gospodarskich i maszyn na skraju upadku. Po załamaniu się rynku światowego i upadku Stanów Zjednoczonych, wielu „AgriCorps” założyło warsztaty, ogromne połacie ziemi zostały dotknięte suszą a rodzinne gospodarstwo prawie się skończyło. Wszystko to wydarzyło się w czasie, gdy uprawy luzem były potrzebne bardziej niż kiedykolwiek. Niektóre z większych gospodarstw przetrwały upadek i zdołały wykupić wiele żyznych ziem. Do 2020 roku 65% gruntów uprawnych w USA należało do korporacji, z których wiele produkuje CHOOH2, biopaliwo przyszłości.
- Akaromi BioCorp - Japonia - to duży koncern rolniczy, który eksportuje głównie żywność syntetyczną i ryż. Większość swojej działalności prowadzi w Japonii, dostarczając żywność w postaci ryb, ryżu i różnych rzadkich mięs.
- ConAg - USA - Consolidated Agriculture dostarcza światu wysokiej jakości produkty żywnościowe dla reszty Stanów Zjednoczonych i innych krajów przez wiele lat po upadku.
- Petrochem - USA - dawniej Parker Petrochemicals, jest największym producentem CHOOH2 w USA. Są również odpowiedzialni za wytwarzanie wielu produktów rolnych.
- SovOil - Russia - Soviet World Oil Industries to jeden z 15 producentów na całym świecie, którzy mają licencję na produkcję CHOOH2, chociaż ich produkt jest gorszy od innych. Będąc najbogatszą firmą w Związku Radzieckim, wykorzystuje swoją siłę ekonomiczną do manipulowania i ostatecznie kontrolowania rządu radzieckiego.
ManuCorps - produkcja
W najmniejszym stopniu upadek dotknął „ManuCorps”. Dopóki istnieje kapitalizm, przemysł wytwórczy będzie miał się dobrze. Produkty „ManuCorp” obejmują aerodyn, pojazdy, broń i uzbrojenie, zabawki dla dzieci, komputery, VR i AR, cybernetykę, roboty i wiele innych. Gigant bezpieczeństwa, Arasaka, rozpoczął działalność w ciężkiej produkcji pod koniec XIX wieku, a nawet w 2020 roku utrzymał swoją działalność produkcyjną i potajemnie posiadał wiele innych małych firm.
- Arasaka - Japonia - Firma Arasaka początkowo zajmowała się produkcją i jest to jeden z trzech głównych filarów działalności. Ich broń i wyposażenie należą do najbardziej zaniedbanych na świecie. Są największym producentem i eksporterem japońskich produktów i oprogramowania cybernetycznego na świecie. Ich główny eksport jest prowadzony w Stanach Zjednoczonych, Europie i Azji.
- EBM - Niemcy - Euro Business Machines, producent sprzętu komputerowego i jeden z największych pracodawców na świecie. Komputery i elektronika to ich specjalność.
- IEC - Niemcy - International Electric Corporation produkuje szeroką gamę mniejszych komponentów, takich jak silniki, sprzęt, chipy komputerowe, które dostarcza innym firmom. Dużo finansuje też w technologie i obiekty kosmiczne.
- Kang Tao - Chiny - Kang Tao przeszedł z małej upadającej firmy do ogromnej korporacji w ciągu 20 lat dzięki eksportowi dyrektora generalnego i ciągłemu finansowaniu przez rząd. Kang Tao w 2077 roku konkuruje większość z takimi gigantami jak Arasaka i Tsunami.
- Militech - USA - Militech, dawniej Armatech-Luccessi, to militarno-przemysłowy gigant zbrojeniowy. Powszechnie znany jako największa fabryka broni na świecie.
- Mitsubishi-Sugo - Japonia - Jest to spółka zależna Mitsubishi, ta fuzja między dwoma firmami produkującymi samochody dotyczy głównie SDF. Produkowane przez nich pojazdy obejmują czołgi, pojazdy opancerzone i ACPA.
- SegAtari - Japonia - SegAtari, czyli Sgeotari, to korporacja, która jest liderem na rynkach gier, robotycznych humanoidów i produkcji broni na całym świecie.
- Tsunami Defense Systems - Japonia - Tsunami to czołowy producent broni z siedzibą w Osace. Początkowo dostarczali tylko japońskiej Narodowej Agencji Policyjnej i SDF, teraz eksportują jedne z najlepszych broni na świecie, bardzo poszukiwane przez wiele osób. Od dziesięcioleci rywalizuje z Arasaką dzięki najwyższej jakości broni. Tsunami w dzisiejszych czasach nadal wytwarza modele broni dla solówek przyszłości.
CyberCorps - przetwarzanie danych
„CyberCorps” są niezbędne we współczesnym życiu w świecie cyberpunka, ponieważ prawie wszystko kręci się wokół jakiegoś komputera. Wraz z dostępnością bardziej zaawansowanych technologii, a także pojawieniem się Sieci, korporacje technologiczne ugruntowały swoje miejsce w nowoczesnym społeczeństwie. Słynny haker Rache Bartmoss opublikował dwa katalogi oprogramowania i sprzętu do użytku w świecie Cyberpunk.
- Akari Heavy Industries - Japonia - Akari Heavy Industries jest firmą programistyczną i dużym inwestorem korporacyjnym dla mniejszych korporacji. Podczas gdy większość ich działalności polega na nabywaniu aktywów innych korporacji poprzez wykupywanie upadłych przedsiębiorstw, ich oprogramowanie jest ich szerzej znaną działalnością.
- Euro Business Machines - Niemcy - EBM uogólnia produkcję produktów komputerowych, technologii informacyjnej i elektroniki. Ich oprogramowanie jest bardzo popularne w Unii Europejskiej.
- IEC - Niemcy - IEC zajmuje się głównie oprogramowaniem cybernetycznym, ale ma również spółkę zależną, która koncentruje się na inżynierii oprogramowania.
- Microtech - USA - Microtech to standard branżowy stosowany w stacjach roboczych i komputerach osobistych w Stanach Zjednoczonych.
- Zetatech - USA - Zetatech był początkowo małą firmą z Doliny Krzemowej. Specjalizując się w projektowaniu sprzętu komputerowego, oprogramowania i oprogramowania typu „wetware”, firma była jednym z głównych dostawców procesorów neuronowych, mikroczipów i robotyki na rynku amerykańskim. W 2077 roku produkują również statki powietrzne, a drony bezpieczeństwa, bojowe i użytkowe są obecnie ich najbardziej rozpoznawalnymi produktami.
BioCorps - szczepy
Podobnie jak w świecie komputerów, ulepszenia mechaniczne lub biologiczne znajdują się w czołówce świata Cyberpunk, a korporacje, które pomagają rozwijać tę dziedzinę, znane są jako „BioCorps”, produkując i rozwijając wszystko, od technologii Bioware, Cyberware, Nanotech i Biosculpting po Uprawy GMO, biopaliwa, hodowle komórek oraz narządy i tkanki z probówek.
- Adrek Robotics - USA - Adrek Robotics i Arasaka to obecnie zaciekli rywale. Adrek zajmuje się technologią oprogramowania cybernetycznego i wykorzystał pieniądze otrzymane ze spraw o naruszenie praw autorskich do finansowania swoich różnych projektów.
- Akagi Systems Incorporated - Japonia - Akagi System Incorporated to mała korporacja, która produkuje cyberware w Azji. Jednak ich biznes umiera i grozi im bankructwo.
- Bakumatsu Chipmasters - Japonia - Bakumatsu to korporacja specjalizująca się w chipach Language Cyberware sprzedawanych w każdym regionie Japonii. Wiele firm wykorzystuje te układy do komunikacji w Azji, głównie w Japonii.
- Biotechnica - Włochy - specjalizuje się w genetycznie modyfikowanych uprawach, a dokładniej zbóż, i opracowała patent na nowy gatunek pszenicy GMO znanej jako V. Megasuavis, kluczowy składnik w produkcji CHOOH2, rzekomego „paliwa przyszłości”.
- Cyphire Cyberware - Francja - Cyphire jest spółką zależną i kolejnym deweloperem technologii Cyberaudio oraz współpracownikiem z Dakai Soundsystems.
- Dakai Soundsystems - Japonia - Dakai to znany twórca technologii Cyberaudio dla przemysłu muzycznego. Wielu artystów wykorzysta swoje produkty, aby zyskać wiarygodność w branży.
- Dynalar Technologies - USA - Dynalar to dobrze znana w USA wytwórnia oprogramowania cybernetycznego.
- IEC - Niemcy - IEC to największy na świecie twórca cybernetyki.
- Kenjiri Technology - Japonia - Kenjiri ma do czynienia z wieloma urządzeniami technologicznymi, które są sprzedawane w Japonii. Bardziej godne uwagi było połączenie z Kiroshi.
- Kiroshi Opticals - Japonia - jest liderem w branży projektowania i produkcji optyki oraz posiada monopol na rynku optyki cybernetycznej. Kiroshi działa na całym świecie, a większość osób korzystających z optyki używa Kiroshi. Jest producentem wysokiej jakości implantów cyberoptycznych i skanerów, ale firma jest również mocno zainwestowana w programy orbitalne w Azji i obu Amerykach.
- Raven Microcybernetics - Night City - Firma Raven została założona w stanie Night City i zajmuje się technologią Cyberware.
ArmaCorps - siły zbrojne
„ArmaCorps” kwitną w niezwykle niebezpiecznym świecie Cyberpunka, szerzy się przestępczość, nowoczesne siły policyjne są nieskuteczne, a firmy ochroniarskie są równie zabójcze i dobrze zorganizowane, jak armia danego kraju. Dawno minęły czasy policjanta, który patroluje centrum handlowe w poszukiwaniu nieletnich punków, teraz zespół ochrony jest spójną jednostką, rozmieszczającą mały arsenał i chętnym do strzelania jako pierwszego i zadawania pytań później. Stroje najemników stały się znacznie bardziej rozpowszechnione, a wiele z nich jest dobrze finansowanych i kierowanych przez szanowanych weteranów wojennych.
- Arasaka - Japonia - Arasaka jest światowym liderem w Armacorp, specjalizującym się w kontraktach policyjnych, bezpieczeństwie osobistym i korporacyjnym oraz usługach doradczych w zakresie bezpieczeństwa, nie wspominając o zakresie inwestycji w produkcję wojskowo-przemysłową, a także w wewnętrznym dziale księgowości. Można je również łatwo odróżnić od swoich rówieśników po czarnych mundurach i charakterystycznym logo. Arasaka jest jedną z najbardziej wpływowych korporacji na świecie i ma dużą kontrolę nad wieloma rządami.
- Lazarus - USA - Lazarus Group specjalizuje się w kontraktach paramilitarnych i zatrudnia weteranów konfliktów Ameryki Środkowej i personel. jest to wszechstronna siła najemna, zapewniająca do wynajęcia żołnierzy i agentów specjalnych osobom lub organizacjom, które nie mają środków, potrzeby lub czasu na zbudowanie i utrzymanie własnych sił zbrojnych w pełnym wymiarze godzin.
- Militech - USA - Militech specjalizujący się w produkcji uzbrojenia i sprzętu wojskowego, zajmujący się również kontraktami paramilitarnymi i policyjnymi. Nie są tak duże, jak konkurenci, ale ich obecność jest wyczuwalna w USA. Po upaństwowieniu wielu jego członków zostało włączonych do Ministerstwa Obrony USA.
ServiceCorps - usługi
W świecie Cyberpunk istnieje wiele korporacji, które będą pracować dla Ciebie, klienta, zamiast produkować lub opracowywać nowe produkty.
- InfoComp - USA - to pośrednik informacji, który wykorzystuje najlepszych prywatnych detektywów do wykopywania brudów dla klienta.
- Merrill, Asukaga, & Finch - USA
- Orbital Air - Kenya - specjalizuje się w transporcie ładunków i pasażerów na orbitę Ziemi. Orbital Air można znaleźć na prawie każdym kontynencie, z wieloma obiektami kosmicznymi na niskiej orbicie. Ich samoloty kosmiczne są w większości produkowane i należą do nich, jednak JAB i ESA produkują własne i są używane podczas podróży na ich terytoria.
- R.E.O. Meatwagon - USA - to zawodnik Trauma Team, który zajmuje się głównie zwłokami, a nie pomocą żywym.
- RSVP - Francja -RSVP to specjalnie przeszkoleni ochroniarze, którzy działają głównie w krajach europejskich.
- Trauma Team International - USA - to wyspecjalizowani ratownicy medyczni, którzy zabijają wszystko, co stanie im na drodze, aby pomóc poszkodowanemu klientowi.
- WorldSat Communications Network - Francja - jest korporacyjnym monopolistą na łączność satelitarną na dużą skalę z siedzibą w Paryżu we Francji. Jest to jedna z największych korporacji w Europie.
BankCorps - bankowość, waluty
Pieniądze to wszystko w świecie Cyberpunk. Banki znacznie się rozrosły, obiecując ochronę pieniędzy swoich klimatów. Eurodolary są najpopularniejszą dostępną walutą, istnieje jednak inna waluta: nowy jen. Często banki te mają prywatne armie lub są wynajmowane do usług ochroniarskich innych korporacji.
- Arasaka - Japonia - Bank Arasaka nie jest szeroko widoczny dla opinii publicznej, ponieważ zajmuje się wyłącznie kontami korporacyjnymi i firmowymi. Bank Arasaka jest często przypisywany sukcesowi korporacji i jest jednym z trzech głównych filarów. Oferuje pożyczki i inwestycje, ale obsługuje niektóre konta osobiste, w tym konta rodziny Arasaka i kilku zamożnych biznesmenów, celebrytów i polityków z całego świata.
- EuroBank - Francja - Europejski Bank jest podstawą większości codziennych transakcji finansowych na całym świecie.
- Fujiwara - Japonia - to jedna z największych firm w świecie finansów. To główny bank, jedna z cech charakterystycznych japońskiej grupy kapitałowej.
- Meiji Sumitomo - Japonia - to duża firma bankowa działająca głównie w Azji.